Monthly Archives: October 2009

  • 0

Fényképező a filmiparban

Láttam én már csapnivaló fotókat, rezgős, színtelen videókat. A fő ok: nema megfelelő tudás és körülmények övezte felhasználás. Benne van a pakliban. Emellett a meglévő technikák maximális minőségi felhasználására törekvés cél. És itt jön a képbe a hír: fényképezővel készülő kisfilm!

5DMarkII_in_action.jpgÁlláspontok meginognak, ahogy megy az idő. No nem alapjaikban, hanem számolni kell a kivételek elvével- miszerint mindig vannak ellenpéldák mindenre. Jelen esetben a csúcstechnikák alkalmazhatóságát kell átgondolni, és máris vakarjuk a fejünket. A tétel szerint: Mindent arra használunk, amire való. Videókamerával videózunk, fényképezővel fényképezünk, telefonnal meg… Ha minőségre törekszünk, meg főleg. Erre itt a konkrét ellenpélda: a Canon 5DMarkII mozit készít. A specifikáció szerint egy no-budged filmhez tényleg lehet jó választás, főleg ha a nem olcsó és alap optikai tuningokra gondolunk, ami egy tükörreflexes kamerába beépítésre kerül, ill ami objektíveket ráapplikálhatunk tetszés szerint.

Az eredményre kíváncsi lennék, pl. a mozgásokat és fényváltozásokat milyen kontraszttal kezeli a gép? Mit tudhat stúdión kívül, az életben? Vajon elképzelhető, hogy majd a víz alatt is megmutatja? Ezzel nem kell várni: a gép máris lenn van és merül, köszönet számos gyártónak (Zillon, Ikelite, és mások. Teszt). A kérdés eldönthető: mire jobb az egység: fotózásra, vagy videózásra?

(Tesztfelvétel: szerkesztve, filterrel turbózva: minőségen látszik hogy profi? ugye nem) Én szkeptikus vagyok. Maradok a kamerámnál ha videózni vágyom. Inkább abból fejlesztek a csúcsra,  mint egy fényképezővel próbálkozzam. A felhasználhatóság  és a lehetséges végeredmény szerintem így kecsegtetőbb.


  • 0

Rinspeed Sqbacar

Category : News , Uncategorized

Na Ya. A stúdió az gagyi. Mennyivel jobb rögtön lemenni a víz alá. Kamunak, James Bondos fantáziának tűnik az egész, mint technikai kihívás (szívás) inkább a projekt. De van.

squba_a4_580.jpgTehát ne is csodálkozzon senki, ha az új generációs autós kártyákon már nem csak hybrid, meg elektromos négykerekűk, hanem kétéltű búvárautók überelik egymást. A teljes műszaki leírás megtekinthető a fejlesztő cég honlapján, aki nem más, mint a svájci Rinspeed Kft.

Én speciel azt vallom: az autó az úttestre való, a víz alá meg a tengeralattjáró. A maximális előnyök kihasználása végett legalábbis a célszerűség nem baj, ha előtérbe kerül. Pl. hatótávolság, üzembiztosság, teljesítmény és használhatóság. Valószínűleg pár gazdag gyereknek jó karácsonyi ajándék lesz. Ausztráliában, ahol akkor nyár van ki is próbálhatja majd.

A Kerasub egyelőre nem tervez teszt utat. Ha valaki igazi vízibuszon szeretne ülni, akkor menjen Pestre, ott van olyan, sokkal jobb benne a légkör. Ezen az éghajlaton egy ilyen nyitott sport modellel merülni kész felelőtlenség lenne. Tudom: sapka-sál!


  • 0

Háttérüzem

Category : Kerasub DC , Uncategorized

Mint az a hírlevélben kifutott, váltó-admin kerül kinevezésre, aki ugye nevemben az oldal távoli és előreláthatóan a nehézkes, ritka frissítését menedzseli hazai erőforrások hatékonyságával. Az oldal fejlesztésére egyelőre nem sikerült kellő időt és energiákat fordítani, ami szakértők bevonása nélkül szükségeltetne. Persze, ha valaki tud ajánlani WP és honlapszerkesztő szakit aki pár konkrét igényt korrekten megformál, akkor azt előre is tanx – lendítene az oldalon.

wplogo.jpg

Mi fog történni? A beszámoló és aktuális infók hazaérkeznek egy-egy zip fájlban, ami ugyan feltételez némi kronológiai eltolódást, de rendszeres megjelenést tehet lehetővé. Várhatóan a legjobb merülések, napi okosságok és talán az utazó kalandjai köszönnek vissza az oldalon. Egy kis izgalmat szívesen csempésznék az egyenlítőről tudósítva, bele a síszezonba. Hát, a búvárblog újra indul, november 1-től. Addig: formázódunk. Meg vágjuk a babavideókat.


  • 0

Nissan NV200

scuba_van.jpgMegérkezik Európába a kocsi. Legalábbis októbertől a szalonokban az NV200, amit a 2007-es Tokyo Autókiállításon már prezentáltak. Na, az a verzio mindenképp a lottózásra buzdít – mert ugye kemény melóból nehéz autót venni.

Valószínűleg a keményen fotózó Alex Mustardnak ez sem okozott gondot, neve a szakmában is aranyat ér, így nem nagy csoda, de Ő húzódik a tesztpéldány mögött.

A kérdés: miért nem adtak valami kóser fantázianevet a modellnek? Scubastudio, vagy Diveplatform? Az NV200 elég fantáziátlan elnevezés az fix.

A raktér extrásan tervezve és berendezve a komplett búvárfelszerelés tárolására, no meg helyt adva a komoly foto-video technikáknak is.

Külön vágó-szerkesztő pult húzódik a kocsiban, mintha a nagyágyúk ma négy keréken gurulnának a legjobb merülőhelyek megörökítésére. Ejnye Nissan, ez elég gagyi ötlet, hiszen repülővel járunk! Extravagáns ugyan, de üzletileg valószínűleg egy erotikus játszótér a raktérben jobban eladható lenne a manapság. Tény, hogy Mi búvárok egyre kevesebben vagyunk. A lottó főnyereményt meg éppen rendőrök nyerik! Kérdés: nekik telne erre a hasznos holmira?


  • 0

Crna Gora – uwvideo

Category : Uncategorized

tarsasag.jpgcsoof.jpgKellemetesen nézhető video anyag került le a vágóasztalról: Montenegro 2009-es film, azaz az idei év legszebb mozgó képei. A téma ezúttal nem merülőhely scorpion.jpgspecifikus, hanem a tenger többnyire rejtőzködő és meg nem határozható lakóinak a bemutatása. Az azonosításban  a Savari Egyetem köztiszteletben álló szaktekintélye Szinetár Csaba személye garantálja a sikert és hitelességet. Tény, hogy időnként magam is meglepődtem, mikor sikerült valami ritkaságot lefilmezni. Most legalább megtudom, hogy mik voltak azok. A gond a nevekkel van: magyar neve nincs mindennek, ha van is gyakran téves, vagy elrugaszkodott, de legalább szép magyar. A tudományosban a latin a meghatározó specifikáció. Egy búvárvezetőnek azért köznapi nyelven is nevén kéne nevezni a dolgokat, a bökkenő meg itt kezdődik.

szemocsosmendosa.jpgRemélhetőleg hamarosan összehozunk egy bio-montenegro filmvetítést, legalábbis két héten belül. Addig is az anyag már kikerült, megszerezhető a fekete piacon és a DVD kalózoknál. Persze Copyright. A film készítésének technikai bravúrja a Stoneage Technik típusú karokban rejlik, amelyekkel a Kowalskikat rögzítettük. tisztogatason.jpgA második fejlesztési lépcső már a tervezőasztalon, teszt üzem a következő búvártúrán. Ahogy az új Canon G10 vízalatti fényképező is próbajáratra indul… Tehát hamarosan teszt jelentés!


Barlangi bújócska

Blogtár